Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av Camster - 5 augusti 2014 10:15


Ännu en kulturell (?) utflykt på vår semester;    Sagostigen 



Det första vi möts av är detta! Och jag kan säga att mina förhoppningar ang denna Sagostig föll ganska rejält... 
Kunde de inte ha huggt ner o/gräset så att man såg, det som skulle vara Törnrosa´s slott, ordentligt?!

 


Framme vid första sagohuset... Här inne höll Rödluvan till...

     


Även denna dagen var det sjukt varmt och att gå inne i en skog var väl egentligen inte det mest optimala. Men, det var mysigt ändå. 

 


Detta är då ännu ett slott... ja, där bakom gräset... 

 


Stackarn som bor i detta slott, måste ju hugga sig fram till sin port!

   


Askungen... en av de sötaste/finaste dockorna i de olika sagohusen. 

 


Men jag kunde inte låta bli att garva då jag såg Askungen´s heliga gudmor! En stackars docka. upphängd i ett hörn och med en smyckad mössa nertryckt på skallen!

 


Halvvägs igenom "stigen" fanns det ett lekområde med bilar, gungor, studsmattor, "kase-bana" och även ponnyridning. Ungarna ville så klart rida men jag sa NOPE! I den värmen ska de stackars hästarna inte behöva kånka runt på mina ungar! 

     


Hans och Greta´s pepparkakshus blev dock fullt godkänt av mig!   

 


Björn och Robin tjuvkikade i Tomten´s brevlåda!   

     


Den sista biten började åskan mullra på avstånd så vi stegade med bestämda steg mot bilen.

Även om jag personligen blev lite besviken på Sagostigen, så gillade våra barn det och jag kan väl därmed rekommendera det till er andra med kids   
Men en uppdatering av figurer OCH ganska mkt gräs-röjning behövs onekligen.


Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards