Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg under januari 2014

Av Camster - 31 januari 2014 13:00



       

Av Camster - 30 januari 2014 15:46


När jag i lördags låt utslagen på soffan, efter att ha slutat kräka till höger å vänster, så kommer Tobias fram till mig och säger:

- Mamma, lämna mig inte. Gå inte in i ljuset!


Hmm... jag gissar att jag såg väldigt fräsch ut, där jag låg...      




Bild från Bahamas där vi var på bröllopsresa.. drömmer mig tillbaka till detta fiiina ställe!

 

Av Camster - 30 januari 2014 15:05

   SJÄLVKLART är det dåligt av oss (företaget jag jobbar på) att vi inte har återkommit till en kund, som mailade till oss för 2 dagar sedan, vars mail vi aldrig har fått!


Jag menar, detta borde vi ju ha vetat. Vi borde ju ha anat att just den kunden faktiskt mailade oss. Det borde vi ha koll på.


Detta är ju bara för dåligt!

Av Camster - 28 januari 2014 15:15


När man inte riktigt vet vad man ska köpa till en friend som fyller år, så kan man piffla ihop en surprise-burk   

Denna gav jag till Maria idag, lite smått å gott som hårband, nagellack, tuggummi och doftljus. Jag blev så nöjd och det blev Maria också. 



    


Ett litet tips   



Av Camster - 28 januari 2014 11:45


I julklapp fick jag bl.a Magdalena Graaf´s bok "Mitt perfekta liv".
Efter att ha läst hennes bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" har jag helt ändrat uppfattningen om denna person. Från bimbo till stark tjej! Det tog mig 2 dagar, sen var den genombetad. Så "befriande" att läsa ärliga tankar och känslor från en kändis.
De ÄR minsann precis som vi "vanliga"    De stör sig också på att saker å ting inte plockas undan... de har också skit med pengar ibland... de tycker också att de är mindre snygga då de tittar i spegeln. 


 


Första meningen på baksidan av boken kändes bara SÅ rätt. Det är den frågan som man ställer sig ibland men inte vågar säga till någon annan. Man "får" inte tycka att det ibland är tråkigt att leka med sina barn. Då döms man ut direkt! Man ska vara den perfekta mamman som alltid har ett leende på läpparna, som älskar att laga mat till sina kids, som tar varje diskussion med lugn i rösten, som låter tvätthögen vara för att leka med Beyblade och bilar dagarna i ända... Man får inte se det som en lättnad att barnen nu äntligen börjar leka tillsammans så att man får en stund över att göra allt annat eller bara sitta i soffan i 5 minuter.


 

Men som hon skriver, att mörkertalet som faktiskt tycker att det kan vara tråkigt att leka med sina barn är störrre än vad man tror. Folk ger sken av att allt är guld och gröna skogar, regnbågar och enhörningar men innanför husets väggar är det nog minsann annat.


 



Ibland satte hon ord på oron som man själv går omkring med. Som säkert ALLA mammor har... 
Oron inför skolan... kompisar... intressen, flickor, uppförande m.m m.m



 

 


Jag är ibland hård på mig själv då det gäller mammaskapet. Och ja, det är som hon säger. Att vara mamma är att misslyckas ibland. Man vill så väl men det kan bli så fel.
Ibland avslutar jag dagen med en extra kram och ordet "förlåt". Och ibland avslutar Tobias "jobbiga dagar" likadant... DET är väl iallafall ett tecken på att jag (vi ) har lyckats?


Vad allt egentligen handlar om är att ja, föräldraskapet är jobbigt, skitjobbigt... men vad som än händer så älskar man sina kids över allt annat. 
Det är väl därför som jag varje kväll smyger in till kidsen, ligger där en stund bredvid dem då de sover och "tar in lugnet" de ger... det är därför jag ligger där med mitt fåniga leende då jag tittar på dem. Hur jobbigt och trist dagen än har varit... 



Av Camster - 28 januari 2014 10:05


Har man ingen fotostudio så får man fixa det.
Lösning: häng ett vitt lakan från matbordslampan och ner mot bordet och swoop så har man en vit bakgrund   Visst, inte det bästa men helt ok...


     

Av Camster - 26 januari 2014 11:17


Huset är i en enda röra.
En massa rentvättad tvätt som ska stoppas undan. Ett berg vanlig tvätt från en viss 'herr' i hushållet.
Disk... saker som ska till återvinning...
Saker som var planerade som inte blir av.

Jag hatar såna här tillfällen!

Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards