Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg under juni 2015

Av Camster - 30 juni 2015 13:11


 



Idag är det 17 (!) år sedan jag kom hem från mitt jobbår i Chicago.
Barnen som jag "hade hand om" är idag vuxna och ja, de är t.o.m äldre än vad mig då jag var deras nanny.


Not a care in the world! Så var mitt liv over there.
Jag hade inga tunga arbetsuppgifter, massa fritid. Fri bil, fria resor med familjen.
När föräldrarna kom hem från sina jobb så var min arbdag över. Jag slapp tvätta, diska och städa som många av mina aupair-vänner hade på sitt schema.
En lukt, en låt, ett ljud och jag är tillbaka i huset där i förorten till Chicago   


Nu när jag själv är mamma, så kan jag tänka mig vilken ångest det måste ha varit för mina föräldrar (mest min mamma gissar jag) att släppa iväg mig till USA.
Nu är det så mkt lättare att hålla kontakten med folk "på andra sidan jorden" med mail, mobil och skype. Men "på den tiden" jag bodde där så var det snail-mail och vanlig telefon som gällde. 
Jag får kroppsligt ont av tanken på att inte kunna träffa/prata med mina barn varje dag och att då ha sitt barn 6878 km bort! Nej hemska tanke! 
Jag är evigt tacksam mot mina föräldrar för att de lät mig åka och få det bästa året i mitt liv! 
Men nog blir man lite bekymrad för all oro och ledsamhet man orsakade under samma år... 


 

Av Camster - 29 juni 2015 14:01


Är man förvirrad i överflöd om man sitter och trycker fram Britney med Hit me one more time på sin Spotify, för att sedan efter typ 10 sek lyssnande tänka: WOW! De spelar Britneys gamla dänga på radion!   


Av Camster - 29 juni 2015 08:30


     

Av Camster - 28 juni 2015 21:27



     

Av Camster - 27 juni 2015 13:09

Tobs älskar Sonic ;-)

Av Camster - 26 juni 2015 11:04


Känslan då man vet att man måste ta tag i saker å ting... men inte "vågar"... men måste för ens egen skull...
Tankarna snurrar konstant, dag som natt, hemma och på jobb... det märks... jag är inte mig själv.

Inte bara ett beslut, utan flera... 


 

Av Camster - 23 juni 2015 13:44

Det tog 4 kvällar och nu har jag sett klart säsong 3 av Orange is the new black på netflix.
13 avsnitt bara tjoff, borta. Favoritserien, helt klart. 
Undrar om det kommer fler avsnitt snart eller om jag måste vänta på säsong 4   


 





#iotnb  #orangeisthenewblack   #piper #netflix

Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards