Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Camster - 15 augusti 2012 23:36

Borde sova nu... Vill inte...
Imorgon börjar trista rutiner igen... Dock inte fullt ut eftersom Robin är hemma tillsammans med Björn denna veckan... Men nu börjar tidiga morrnar, säkert med en del tjat... Skol/dagislämning och hämtning... Jobb jobb, vad ska vi ha till middag ikväll? Har barnen kläder? Har de extrakläder? Har jag kläder? Tvätta, tvätta... Tjat om att Tobs ska till sängs (Robin protesterar tills han får napp och filt, sen lägger han sig utan probs)

Mmm... Inrutat liv... Dags att börja planera roliga saker att se fram emot ;)


Bilden nedan är en 'random' bild från mobilens galleri :)

Av Camster - 15 augusti 2012 21:17


Då är Tobias ett "skolbarn" nu    Min lille påg är plötsligt stor   

Det var inga problem att väcka honom imorse, han studsade nästan upp ur sängen    Eftersom jag hade min sista semesterdag idag så fick Tobs äta frukost hemma innan skolan, men imorgon blir det frukost-premiär på fritids.


 

  



När vi kom till skolan, så var många redan på plats. Vi hittade Tobias´ nästkusin Oliver nästan direkt.
Efter en stund samlades alla klasserna på skolgården för att vara med och välkomna de nya skolbarnen, en väldigt fin gest tyckte jag! 6:orna ställde sig och formade en "tunnel" som våra småttingar skulle gå igenom medans alla sjöng. Det var spända med smilandes barn som gick i "tunneln"

  

 



Tobias och hans nästkusin, redo för skolans första dag.
Tobs valde själv ut den fina munkjackan igår när vi var iväg och handlade. Jag var snabb med att säga ok till att handla den   


   

När jag hämtade honom kl 13 blev han skitsur!    "Varför får jag inte vara kvar på fritids" sa han och vände ryggen mot mig. Sen fick jag knappt ett ord ur honom på en lång stund...

På kvällen åkte jag med honom till glassbaren på torget i stan, och där berättade han lite om skoldagen.
Han verkar nöjd och med tanke på att han faktiskt ville stanna kvar längre och att han inte sa ngt om att han inte ville iväg imorgon, så tar jag det som ett bra tecken   


 

Av Camster - 15 augusti 2012 11:15

     
   

Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards