Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg under november 2013

Av Camster - 24 november 2013 21:10


"Några" foton från gårdagens 1årskalas hemma hos Nellie.
Det var fullt hus och Nellie var en riktig värdinna. Hon charmade alla, roade många och visade inga trötthets-symptom förrän efter mer än 3 timmars "festande"   


               


(Näst)Kusinerna Tobias och Oliver chillar lite i soffan innan det var dags att åka hem...


Tyvärr fick jag ingen bild på mig och Nellie tillsammans men jag fick iaf chans att sitta med henne hos mig länge, länge denna eftermiddag    




Av Camster - 22 november 2013 23:35


Känslan av att komma in i Robins rum och mötas av denna sittandes i hans säng!

När jag lämnade hans rum efter nattning, så sov Robin. Alltså är det inte han som satte Lammet upp i sängen. När jag lämnade rummet efter nattning, la jag Lammet ner på kudden, under täcket. Det var alltså inte jag som satte Lammet upp!
Scary!

Av Camster - 21 november 2013 13:27



ÄNTLIGEN har jag bevis på att flickor inte fiser!
Jag förstår inte varför de inte tror på mig?!   

 

Av Camster - 20 november 2013 15:15


Det var lite nervöst som jag följde nyheterna i måndags  ang tornadon som svepte genom Illinois.
Om jag får säga så, så missade den "som tur är" min stad, Palatine. Det hade mer fruktansvärt att se bilder på skadorna om det hade varit ngt som man kan koppla till "personligen". Hade den tagit själva Downtown Chicago hade jag också blivit ledsen... 

Men nu klarade sig den delen av staten, denna gången... 


Ganska skrämmande bilder man ser från tornadon... 


   



Under året jag  jobbade i USA, så var jag med om en tornadovarning. 
Värsta varningssignalen ljöd över stan och stunden efter ringde min "värdmamma" och sa till mig att ta ner kidsen i källaren. Vi gick ner där och lekte och jag försökte smyglyssna på radion, för att inte barnen skulle bli "rädda". Dock gick den där lyssningen inte så bra... de röjde loss så jag hörde typ... nada...


Vi klarade oss från tornadon den gången, men några mil bort hade den gått i närheten av en parkering och runt 150 bilar hade fått sina rutor utblåsta.



 

Av Camster - 20 november 2013 11:19



Lilla systerdottern fyllde 1 år igår! GALET!


Vi är bjudna på kalas hos dem på lördag men jag ville krama henne på själva "dagen" så jag och kidsen åkte dit på kvällen. Med oss hade vi barnens gamla hoppehäst och det var en stolt Robin som bar in den till Nellie.
I början var hon lite påverkad av dagens vacc-sprutor men efter att jag chansade och satte henne på hästen, så blev det bus i ungen  



         



Robin trodde flera gånger under kvällen att han var genomskinlig eftersom han hoppade fram framför kameran... 


   




Längtar till lördag då jag ska få mysa med henne igen!   


 

Av Camster - 19 november 2013 21:15

Nej jag, eller mina barn för den delen, såg inte programmet själv men när jag läste på aftonbladet.se   imorse så mådde jag lite illa faktiskt... 

KLIPPA SÖNDER EN DOCKA?! I ett BARNprogram dessutom?! WTF?! 


De hade kunnat göra denna s.k lampa på ett helt annat och MINDRE brutalt sätt! Men här väljer de att köra in en sax i nacken på en bebisdocka, hugga i magen och peta ut ögonen! Seriöst! HUR tänkte ni här SVT? Programledaren Rakel verkar ju ha tappat både det ena och det andra från sin skalle kan jag tycka. Jag hittade även ett annat klipp där hon gör en pennburk av dockdelar! Är detta något som bör sändas på bästa barn-sädningstid??? Sen att programledaren stundtals ser helt galen ut i ögonen gör ju inte saken mkt bättre.

Vi får se hur länge klippet här i inlägget ligger kvar. Det försvann riktigt snabbt från SVT´s sida   imorse kan jag säga.  *såja, då var klippet borttaget från Youtube. Hivar in en bild på "härligheten" i programmet istället*
Ser det barnvänligt ut???


 



 


Jag är nog inte ensam om att tycka att denna "lampa" är en sjuk idé från första början!

_________________________________________________________________________



#docklampa #philofix #rakel #warmlander #SVT  #rakelwärmländer

 


Av Camster - 18 november 2013 13:16


Min påg växer ifatt mig alldels för snabbt!
På bilden; hans sko överst; min sko underst. 
Inge många cm mellan dem nu i storlek! WTF?! Hur hände nu detta??



 

Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards