Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg den 1 december 2014

Av Camster - 1 december 2014 13:39



Jag får ofta höra av min mamma att jag är stressad och att jag behöver lugn och gå ner i varv... 
Jag har hittat en diagnos i en amerikansk mammablogg


Wound Up Parents Syndrome, typ "uppskruvad förälder syndrom". Det är faktiskt lite så jag känner mig ibland... 

Symptom: vilja skrika, rymma, tala i tungor, skicka iväg barnet, dra av sig håret i ren frustration.
Visar sig genom: kokande blod, pulserande ven i pannan, tappar bort orden, gråa hår, utmattning, en akut och omfattande existentiell kris. 


Lite exempel på triggande situationer:

* Barn som kräver "något litet att äta" typ 10 min efter att de har vägrat frukost/lunch... eller gått ifrån matbordet för att de var mätta.

* Syskon-käbbel.
* Syskon-svartsjuka.
* Syskon-rivalitet.
* Syskon. Punkt. 

* Upprepande konstiga och störiga ljud med munnen som smaskande, sörplande och poppande.

* Den plötsliga oförmågan att följa anvisningar vid läggdags.

* Det plötsliga behovet av skrikande, högt prat, gnällande och gråt som utlöses då man pratar i telefon.
* Vägran att göra något som mamma eller pappa önskar/ kräver ska ske.

 

Sen kan jag lägga till lite egna:
* Behovet av att prata som plötsligt uppkommer hos barnen då de vuxna pratar med varann. 

* När en låååå-åååång förklaring av varför "det å det skedde" måste avläggas.
* - Mamma. kan du hjälpa mig med "detta"? när de sitter precis intill sin pappa (som säkert också hade kunnat hjälpa dem)
* Suckandet och stönandet i soffan när lillebror har fått välja TVprogram och detta inte faller i smaken. Men att gå iväg och göra ngt annat, nej det går ju inte det heller... 
* Suckandet och stönandet OCH nynnandet i bilen då de (läs: Storebror) är uttråkade och fått "nej" på frågan om de får en "padda" att roa sig med. 

* Bråket om vilket av barnen som mamma ska sitta bredvid vid matbordet.
* Bråket om vilket av barnen som mamma ska natta/borsta tänderna på.



Det roliga är att hur arga vi än har varit på varann under dagen, så kommer Tobias alltid in under natten och ger mig en kram innan han fortsätter in på toaletten för att kissa.  

 

Av Camster - 1 december 2014 11:12

 

Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards