Camster, photos, photos and some more photos

Direktlänk till inlägg 6 november 2014

Skolan och barnen

Av Camster - 6 november 2014 11:00

Från sydsvenskan.se   



 

ÄNTLIGEN en fröken som vågar säga ifrån!  Jag hoppas att fler i skolans värld tar efter! 


Jag och B uppfostrar våra barn till att visa respekt för "de äldre", att visa respekt för skolpersonalen och att de ska inse att det är fröknarna som bestämmer! De ska lyda fröknarna och inte sina skolkamrater. Jag hoppas att de lever upp till detta i skolan och på dagis. Vi har även sagt till personalen att de får gärna säga till våra barn "på skarpen" om de missköter sig... inget "mesande".

Dagens skolpersonal har ett jäkla jobb varje dag men att försöka styra upp barnen... det är INTE deras jobb! Barnen ska komma redo för skolan och göra sitt jobb, dvs lära sig saker! 


Nu när man är i skolan så hör man barn som säger både det ena å det andra till personalen, barn som är så "små" som 2.or och 3.or använder värsta svärorden och attityd! De borde skakas om!


När man själv gick i skolan, så aldrig aldrig att man vågade snäsa mot sin fröken. Ok, kanske ngn enstaka gång på högstadiet/gymnasiet men det är en annan sak... När man gick på låg/mellanstadiet så hade man sådan grym respekt för sin fröken, man lyssnade på henne and that´s it! Barnen satt oftast tysta och lugna vid sina bänkar. Om någon klasskamrat högg  mot fröken så blev man lite överrumplad av deras beteende. 


Äldre upp i åldern så hade man kompisar som svor mot föräldrarna och kallade sin mamma för kärring! Aldrig i livet att jag skulle kalla min mamma för det!  Jag minns fortfarande första gången jag råkade säga ett svärord framför mina föräldrar och jag skämdes .


Fram för en hårdare linje i skolorna! Det behövs! Och LÅT personalen ha rätten att få säga till barnen på skarpen utan att ngn förälder sedan kommer och anmäler dem! Jag är livrädd för hur det kommer att sluta annars... 

 


Och kom nu inte och säg att "äsch hon tror att hennes barn är så himla perfekta!"

Nopes, jag vet att de inte är perfekta men varje dag avslutar vi med att prata om dagen, om hur man ska vara och uppföra sig! Så jag gör min del av dealen!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camster - 26 januari 2016 22:13


Nu är det dags att lägga ner bloggen. Tyvärr... Men det finns inte tid eller energi till det längre. Träningen tar mkt av min tid på kvällarna efter att kidsen är i säng... Det finns så mkt annat som tar min energi, saker jag måste ta tag i...

Av Camster - 17 januari 2016 01:26

Fick detta från Tobias. He cracks me up!! :-D :-D :-D ...

Av Camster - 11 januari 2016 09:50


Facebook's minnes-funktion är rolig! :-D Nedan är från 2011, ett samtal mellan bröderna, då 5 och 1 år gamla :-) :-) :-) ...

Av Camster - 10 januari 2016 21:52


     

Av Camster - 9 januari 2016 00:46


Location: Triangelns tågstation, Malmö.

Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards