Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg den 17 november 2014

Av Camster - 17 november 2014 13:40


Ja... då ska jag referera om lördagens utställning på Fotofestivalen i Eslöv.


Det hela började kl 9 och jag var där lite efter kl 10 och satte mina 3 bidrag till Planket.
Kl 1715 var jag tillbaka för att höra hur det gick... 


Jag fick "onda aningar" redan då jag, innan redovisningen började, såg att alla mina foton satt kvar, medan några enstaka av de andras var bortplockade... och jag hade rätt...  Inget av mina foton föll "bedömmaren" i smaken. Det var en herre, modell äldre, som hade valt sina 5 favoriter och hans bedömningar innefattade lite som följer: 


* "Extra knorr för att den ena kransen är vriden. (motivet var bl.a en midsommarstång).
* "Den sneda horisonten gör bilden ännu bättre. Lite för blankt papper för min smak."
Och vinnarbilden... personligen tyckte jag att den såg ut som att en pinne som våldtog en trädstam! Tyvärr kan jag ju inte lägga upp bilden här eftersom det inte är min... men ja... trust me. En grön stam i närbild, där en gren sticker ut/in... 
Jag inser ju, efter att ha hört hans bedömningar, att han var ute efter mer "konst" och inte rena motiv som jag tar.

 

Först blev jag ledsen, varför gillade han inte mina foton liksom?! 
Men nu är jag mest förbannad. Iallafall 3 av de 5 vinnande motiven i "Planket Fritt val" var antingen medlemmar i fotoklubben eller som ena killen, som vann med 2 foton, han var t.o.m en av dem som höll föredrag där denna dagen! 
Hur rättvist är det på en skala?!

Nu efteråt så kan jag bara skratta åt dem. En av mina bilder som jag hade med i lördags, ska ju faktiskt vara med i kalendern i MLM Folkets Park!  Och feedback´en jag fått från andra fotografer på utställningarna i somras var hur bra som helst, så... Vad är då Eslövs fotoplank? Nada liksom   


 

Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards