Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg den 3 november 2014

Av Camster - 3 november 2014 22:43

Just nu vet jag inte vad jag ska göra av mig själv! Kolla vem som följer mig på instagram!

National Geographic liksom!
Detta är stort!

Av Camster - 3 november 2014 21:35


I lördags fick vi många fina saker i present av våra vänner. Bl.a fick vi en godis-plock-maskin. Sååå coolt och sååå poppis hos kidsen! :-)

Av Camster - 3 november 2014 13:45

Oh, how much do I love this?! Guess   
Scenen där de hoppar ut från flygplanet gör mig galen typ, jag blir helt till mig! Sååå grymt!
Scenen där Paul Walker  springer på bussen... OMG!  Sen känns det surreal att se Paul Walker över huvud taget...


Av Camster - 3 november 2014 11:15


Vissa dagar vill jag bara lägga mig ner på golvet och banka och skrika... lite som ett barn i en leksaksaffär då det inte får just den där leksaken...


Imorse var en sådan dag och nu är jag helt slut... nu skiter jag i vilket, nu låter jag bara dagen gå...


Men jag blir så trött på att vara den som ser till att barnens kläder läggs fram på kvällen innan... vara den som ser till att gympaväska/simväska packas... som ser till att deras badbyxor har hunnit igenom tvätthögen tills nästa simlektion... som ser till att deras öron rensas och naglarna klipps... den som ser till att kidsen har mat på sin tallrik och ibland delar den (till RobbieRob) innan jag sätter mig ner och lägger upp mat till mig själv... att det finns extrakläder på dagis... att byxorna inte är för korta till barnen och att deras tröjor inte sitter för tight eller att deras skor inte klämmer... handlar presenter då de ska på kalas... bokar tandläkare/doktorbesök... den som får ta de ledsna Robin-ögonen vid lämning på dagis (som tur är så är inte alla morrnar ledsna)... den som går och småplockar varje kväll med saker som kidsen har lämnat framme (även om man bad dem "femti-tolv" gånger att plocka undan)... 

Som ser till att de där kvarglömda stövlarna, som B och Tobs skulle tagit med sig då de körde till fritids/skolan imorse, faktiskt kommer till fritids/skolan trots att jag borde köra mot jobb istället...


Och nej, jag vill inte kasta B under bussen med detta inlägg. Just idag står allt mig upp i halsen bara... det lägger sig... 


Han är den som sköter storstädningen av huset och den som låter mig ha mina sovmorrnar    Han är den som oftast klipper gräset... han är den som erbjuder sig att laga mat... det är han som serverar frukost till kidsen de flesta morrnar innan dagis/skola...

Det är inte hans "fel" att barnen går rakt förbi honom och fram till mig för att be om hjälp med en sak som han lika bra kunde ha hjälpt dem med. Det är inte hans "fel" att barnen inte kan låta mig få kissa i fred. Det är inte hans "fel" att kidsen kommer till mig på nätterna och vill att jag ska hålla dem sällskap på toa eller mysa med dem en stund i deras sängar... 


I allt detta ska man jobba med sig själv... försöka hitta tiden till att röra på sig så att man kan gå ner i vikt och faktiskt tycka om sig själv... hitta tiden att få syssla med sitt intresse, fotografering, på andra sätt än en stressig lunch eller när barnen är med och tycker att det är sååå trist att jag ska fota träd, broar och solnedgångar för 511:e gången...

Jag vet att alla andra fixar det utan att klaga och att alla andra har fixat detta seden "hedenhös tid" men just nu orkar inte jag! Ibland vill jag bara låta bli att göra "allt det där" och se hur dagen flyter på...


 

Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards