Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg den 12 september 2014

Av Camster - 12 september 2014 23:52


Det är sån här feedback som gör att jag får energi de dagar jag tvivlar på mitt fotograferande!

Kommentar från en lpngväga vän på ett av mina foton på Instagram

Av Camster - 12 september 2014 19:30


Totally love this one!


Av Camster - 12 september 2014 18:26


Sitter på Tobs' simskola och väntar på att hans grupp ska ha simmat klart. Lyssnar på boken jag skrev om häromdagen, Saker min son behöver veta..., och jag sitter och fnittrar för mig själv :-) Ingen höjdare bland stela svenskar haha ;-)

Avsnittet ang att leka med tågbana mitt i natten är underbart! :-D Att hans kiddo tycker det är fullt normalt att leka mitt i natten och att pappan (i boken) vill go all in med troll och jag vet inte allt :-) Men sonen protesterar vilt :-) Jag ser det framför mig. Jag känner igen hans tankar... frustration... hans önskan om att bara få gå till sängs igen...

Men nu, under tiden jag skrivit detta, så har de flesta andra gått, så nu kan jag fnittra vidare :-)

Av Camster - 12 september 2014 13:30

Nya rajsern hämtades igår!
Jag är nöjd!   


 



Min bil är blå både ute OCH inne!


 

Av Camster - 12 september 2014 12:30


Jag asgarvade rakt ut när jag såg det som händer då påskharen först kommer in i huset    
Sen att "den" också måste hålla i huvudet för att det inte ska ramla av... ja jag skrattade då också.


Av Camster - 12 september 2014 10:45


Ny bok att lyssna på i Storytel-appen.
Efter att ha lyssnat på den väldigt tunga men väldigt intressanta 438 dagar  

så lyssnar jag nu på Saker min son behöver veta om världen och jag sitter och asgarvar för mig själv i bilen! 

Helt klart en bok för föräldrar, alt blivande föräldrar. Annars ser man nog inte det jätteroliga med denna boken.


Iallafall... det finns saker som är så spot-on att man inte kan mer än skratta åt det, skratta åt hur man kände just i den stunden... skratta åt att man känner igen sig så sjukt mkt. Skratta åt författarens (manliga) tankar, och jag undrar direkt om Björn kände så här när vi fick Tobs.
Skratta åt att man faktiskt inte är ensam om att vara så där övernojjig som man tycker att man är. Skratta åt författarens avsnitt om bajs.

Ikea-snack... om paniken på bebisavdelningen i mataffären där det finns 100 sorters blöjor och tvättlappar att välja mellan... irritationen vid installation av barnstolar i bilen. Om allt onödigt som man faktiskt handlar på sig då man väntar barn (automatiskt tänker jag på blöjhinken!)


                                       



Från adlibris   

"Det är alltså jag som är din pappa. Du får vänja dig." 

"Till min son. Jag ber om din förlåtelse redan nu. För alla gånger jag kommer skämma ut dig. För charterresorna. Cowboyhatten. Riktiga män väger över 90 kilo -t-shirten. För att jag gör min pappa-hade-rätt-och-mamma-hade-fel-dans bland folk. För att jag köper minibuss. För att jag har shorts."

Saker min son behöver veta om världen är en pappas stapplande försök att förklara världen för en tvååring. I kapitel som "Vad du kommer att behöva veta om Ikea", "Vad du kommer att behöva veta om rörelseaktiverade toalettlampor" och "Vad du kommer att behöva veta om varför Felicias mamma är sur på mig" blottlägger Fredrik Backman med stor komisk träffsäkerhet 2000-talets småbarnsföräldrars alla ängsligheter och tillkortakommanden. Men mellan igenkännande gapskratt och skarpa samtidsreflektioner finns också kapitel som "Vad du kommer att behöva veta om manlighet" och "Vad du kommer att behöva vet om när jag håller dig lite för hårt i handen". Med uppriktiga rädslor och villkorslösa kärleksförklaringar som går rakt in i bröstet hos läsaren. Vare sig man är förälder eller inte.



Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards