Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Camster - 15 maj 2014 21:25

Nej nej nej, tro inte att mitt tjat om NKOTB är över!

Idag är det 1 vecka sedan jag såg dem live i K-hamn... Jag saknar den kvällen! Den var alldeles, alldeles underbar!


Detta klippet är från typ andra eller 3e låten... 





Detta klippet är deras avslutningslåt... den har de som sista låten på alla sina konserter och har haft det i många massa år. Denna låten fick även igång min syrra på bästaste sätt och hon var riktigt på G   



 
 

Av Camster - 15 maj 2014 20:54

   


 

         

Av Camster - 15 maj 2014 08:36


 


I tisdags var jag "någonstans ute i Skåne" och lämnade en påse med lite kläder, skor och 2 gosedjur till en behövande familj. Efterlysningen av dessa saker hade jag sett på Giving People´s sida på facebook och eftersom familjen inte bor så långt från Eslöv, så anmälde jag mig till att hjälpa. Jag ger hellre bort kläder till en familj som behöver det pga ekonomiska omständigheter än att sälja det på Tradera och få kanske 5 ynka spänn/plagget. 

Det kändes skönt att lämna över påsen till mamman, som blygt tackade så mkt. Mest så känns det skönt att man kan hjälpa barnen. Just i detta fallet så var mamman arbetslös och pappan var sjukskriven.
Det kan inte vara lätt att "stå på den sidan" och "behöva" ta emot hjälp på det sättet. Starkt av henne att möta "givarna" face to face. En del familjer på Giving People´s sida orkar inte träffa givarna och det är fullt förståeligt.


Jag vet inte om man kan komma in på   Giving People´s facebook-sida    utan att att ha ett konto på FB. Men jag tycker att ni alla ska göra ett försök iallafall, och att isåfall kolla om det finns ngt ärende i närheten av där ni bor där ni kan hjälpa till. Det kan vara allt från att ge lite kläder eller att ordna en matkasse, till att ge ngt som ett barn kan få i födelsedagspresent då föräldrarna inte har råd att ge ngt själva. Idag läste jag om en familj som efterlyste en matkasse till deras son vars skolklass skulle på utflykt imorgon. Sonen kan inte följa med då familjen inte har pengar till en liten matsäck! De väntar på att barnbidraget ska komma men då har sonens utflykt redan passerat... 
Ärenden på sidan varierar mycket men ganska ofta läser man om att barnen behöver kläder då kläderna de har idag är för små. 


Och nu när det närmar sig val å sånt trams, så tänker man bara... att det ska vara så här i Sverige. Familjer ska behöva be om hjälp för att deras barn ska få mat i magen (mer än det de får i skolan/dagis) och be om kläder till sina barn så att de slipper gå i för korta byxor... Jag gillar USA väldigt mkt men när Sverige börjar likna USA för mycket på såna här tristheter och fattigdom, ja då är det inte lika skoj längre!


 

Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards