Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Camster - 4 februari 2014 22:56


Det är lääänge sedan men nu har jag provat det här med att vara vakejag t dygn.

Robin var hos mina parents igår eftersom han hade feber. När jag hade hämtat honom kom hans hosta smygandes och inför natten fick han diverse mediciner. Hostan fortsatte så jag satte mig med honom i famnen i hans säng en stund. Han somnade om direkt och andningen lät väldigt ansträngd. Efter en stund mumlade han fram att han ville ligga ner igen. Det dröjde inte länge tills han hostade en massa igen...det öppna fönstret hjälpte inte mkt heller...

Efter varje inhalering fick han ro och sov en stund, dock med ansträngd andning. Sen var det dags för inhalering igen... så höll det på fram till runt halv4 då det inte gjorde någon nytta längre. Han lät läskigt tät så jag packade in oss i bilen och körde till akuten.
Eftersom det var kallt ute så släppte hostan och jag tvivlade på att jag gjorde rätt... kanske hade det räckt om jag tagit ut honom i uterummet? Visserligen protesterade han kraftigt när jag under natten frågade honom om vi skulle sätta oss där, men kanske skulle jag ha 'tvingat' honom ändå?

När vi kom in blev vi inskrivna direkt och han inhalerades redan där. Vi fick sedan ett rum i väntan på besök av doktorn. Det tog nästan en timme innan hon kom och Robin sov gott sittandes i sin vagn. Dr lyssnade, lyste, tryckte och lyssnade igen. Ny omgång inhalering, flytande kortison och ett halsprov senare kunde vi åka hem.

Han hostade fortfarande och lät tät men efter kanske en timme hemma kickade allt in och hostan försvann.
Vi kom hem precis i tid för att Tobias skulle väckas, så att försöka få Robin i säng då var ju inte ens lönt att fundera på. Den ungen tycker ju att man ska vakna så fort det är lite, lite ljusare ute...
Dagen spenderades i soffan, tittandes på den ena filmen efter den andra. Runt kl12 började Robin visa stora tecken på att vara trött men icke att han skulle sova... men lite innan kl14 hade vi bäddat ner oss i soffan och han somnade.

Så ja, vaken mer än 24 timmar i sträck för min del... inget jag vill prova igen på länge.

Och Robin? Jo, ta i trä å allt det där men än så länge sover han gott.

Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards