Camster, photos, photos and some more photos

Alla inlägg under december 2012

Av Camster - 13 december 2012 21:42

Lussefirandet på Robin´s dagis blev inte riktigt som tänkt... Han hade inte sovit middag så länge och vaknade tydligen jätteledsen. När vi kom dit för att kolla lussandet, så var han stekvarm och klagade på ont i örat. Han satt klistrad i min famn hela lussandet, men vaknade till liv stundtals då hans gosedjur MussePigg fick dansa till luciasångerna   


Såååå... iklädd tomtedress pyntade han lite pepparkakor på kvällen istället...


       

Av Camster - 12 december 2012 20:50

Idag har vi varit på lussefirande på Tobias´ skola.


Han hade en vers om andra adventsljuset som han skulle säga och han satte den, hur bra som helst! Visst var han nervös, men han sa hela versen utan att haka eller tappa bort sig. Stolt mamma   


   


Imorgon är det dags för lussefirande på Robin´s dagis... vi får se hur deeet går, om de lyckas få på honom hans tomtedress utan protester. Han hade en å annan protest mot det hela igår då vi skulle ta julkort   

Av Camster - 12 december 2012 10:45

Jupps jupps, jag SKA se Robbie Williams!   



Av Camster - 12 december 2012 09:18

Från gårdagens sydsvenskan.se




Ngn behöver verkligen glasögon. Eller kanske gå om grundskolan för att lära sig lite djurarter?



Av Camster - 10 december 2012 21:19

När skolor tramsar sig med att förbjuda pepparkaksgubbar i luciatåget, så roar vi oss med att baka pepparkakor istället.

(mina tankar om skolans agerande tänker jag inte ens gå in på... det räcker med att jag kallar dem för "knastar!")


Min kompis Lotta, hennes 2 barn och lillasyster, kom över en stund på kvällen för att baka.
Jag hade handlat hem massa glasyr också men eftersom det tyvärr blev lite sent på kvällen som vi kom igång med bakandet (pga väder och matintag för vår del) så märktes det att kidsen var lite för trötta för att dekorera.
Men det blev en del pepparkakor gjorda iallafall   




 



Robin fick hjälp av Lotta   


 



Men mot slutet, då han fick härja fritt, så såg det ut så här på hans degbit    




   



TACK för trevlig sällskap!

Av Camster - 10 december 2012 13:19



Ikväll ska vi baka pepparkakor med en kompis och hennes kids.
Jag har införskaffat saker å ting sååå fram med kavel och formar     

Av Camster - 10 december 2012 10:30

Jag och Tobs äääälskar denna låten!      


Presentation


Welcome, welcome!
Fotografering, fotografering och lite mer fotografering!

Photography, photography and some more photography!

Google Translate

Senaste inläggen

Kategorier

Instagram

Instagram

Besökare world wide

Div foton

                                             

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Bloggping

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards